Kancelária prezidenta SR: Odbor ekonomiky a správy
Kancelaria prezidenta SR
- Bratislava, Bratislavský kraj
- Trvalý pracovný pomer
- Plný úväzok
Bratislava – mestská časť Staré Mesto
81000Druh výberoveho konania: vonkajšie výberové konanieVymedzenie okruhu uchádzačov, pre ktorých sa vyhlasuje výberové konanie: štátni zamestnanci všetkých služobných úradov a občania podľa § 2 zákona o štátnej službe, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej službyPočet obsadzovaných miest: 1Informácie o obsadzovanom štátnozamestnaneckom miesteOrganizačný útvar: oddelenie rozpočtu a financovaniaNadriadený organizačný útvar: odbor ekonomiky a správyOdbor štátnej služby: Ekonomika a správa - rozpočet a financovanieObsadzované štátnozamestnanecké miesto vo funkcii: hlavný radca – (8. PT podľa zákona č. NR SR č. 16/1993 Z. z. o Kancelárii prezidenta Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov)Druh štátnej služby: stála štátna službaNajnáročnejšia činnosť: 8.03 Koncepčná a koordinačná činnosť na úseku rozpočtovania a financovania, príprava návrhov rozpočtu a záverečného účtu za rozpočtovú kapitolu kancelárie.Bližšie určená najnáročnejšia činnosť:
- koordinácia činnosti pri príprave podkladov z jednotlivých organizačných útvarov kancelárie, koncepčné spracovávanie ich požiadaviek pre zostavenie návrhu viacročného rozpočtu za kanceláriu,
- koncepčná a systémová činnosť pri tvorbe opatrení v oblasti čerpania rozpočtu v kancelárii,
- rozpis schválených záväzných úloh, záväzných limitov a záväzných ukazovateľov rozpočtovej kapitoly na vlastné rozpočtové hospodárenie,
- predkladanie údajov schváleného rozpočtu pre kanceláriu na príslušný rozpočtový rok odboru komunikácie na zverejnenie na webovom sídle kancelárie,
- vykonávanie rozpočtových opatrení, ktoré možno urobiť bez zmeny záväzných ukazovateľov kapitoly,
- príprava podkladov a žiadostí pre vykonanie rozpočtového opatrenia, ktoré možno vykonať len so súhlasom Ministerstva financií Slovenskej republiky (zmena záväzných ukazovateľov),
- vedenie operatívnej evidencie vykonaných rozpočtových opatrení v priebehu roka,
- metodické usmerňovanie hospodárenia s rozpočtovými prostriedkami kapitoly v zmysle platných predpisov a zabezpečenie dodržania záväzných limitov v rámci kancelárie,
- vypracovanie mesačných správ, rozborov a analýz o vývoji rozpočtového hospodárenia, ktoré požaduje ministerstvo financií, vypracovávanie štvrťročných správ a analýz plnenia príjmov a výdavkov pre potreby kancelárie,
- vypracovávanie návrhu záverečného účtu za kanceláriu po získaní podkladov z jednotlivých organizačných útvarov kancelárie; predkladanie odsúhlaseného návrhu záverečného účtu Ministerstvu financií Slovenskej republiky, vláde Slovenskej republiky a príslušnému orgánu Národnej rady Slovenskej republiky v požadovanej štruktúre a forme, spolupráca pri vypracovávaní návrhu rozpočtu sociálneho fondu, usmerňovanie jeho čerpania a tvorby. Ďalšia činnosť (podľa osobitného predpisu): 6.03 Samostatná odborná činnosť pri vykonávaní ucelenej agendy v oblasti rozpočtovania a financovania. Bližšie určená ďalšia činnosť:
- komplexné zabezpečovanie účtovných agend v zmysle všeobecne záväzných platných predpisov a internej smernice pre vedenie účtovníctva v kancelárii, vedenie účtovnej evidencie o stave a pohybe majetku, záväzkov a pohľadávok, účtovanie o príjmoch a výdavkoch, výnosoch a nákladoch kancelárie.
- denné účtovanie účtovných prípadov podľa výpisov zo štátnej pokladnice - kapitálové výdavky, bežné výdavky, pokladničné výdavky, výdavky zo sociálneho fondu, bežné transfery, pohonné hmoty, domáce a zahraničné pracovné cesty, zaraďovanie majetku do účtovnej evidencie, účtovné odpisy, pohyby skladových zásob, príjmy a ďalšie účtovné prípady,
- vedenie evidencie účtov kancelárie, vrátane mimorozpočtových zdrojov a zodpovednosť za správne zaúčtovanie všetkých účtovných prípadov v zmysle platných predpisov,
- mesačné účtovanie poskytnutých záloh na drobný nákup, reprezentačné, pohonné hmoty, rôzne preúčtovania, účtovanie miezd zamestnancov, daň z príjmu, odvody do poisťovní,
- mesačné odsúhlasovanie účtovného stavu majetku s operatívnou evidenciou, mesačné odsúhlasovanie evidencie skladových zásob kancelárie,
- mesačné odsúhlasovanie účtovných okruhov (vždy pred účtovným uzatvorením príslušného mesiaca),
- spracúvanie mesačných účtovných uzávierok a ročnej účtovnej závierky, vrátane celého procesu konsolidácie,
- zostavovanie účtovných a finančných výkazov, ich predkladanie ministerstvu financií a kancelárii pre potreby riadenia,
- zoraďovanie, označovanie a ukladanie účtovných dokladov do príručnej spisovne,
- vedenie evidencie došlých faktúr, ich denné zapisovanie do elektronického systému, ktorý vytvára tzv. likvidačný list na odsúhlasenie výdavku ku každej faktúre a knihu došlých faktúr,
- zostavovanie účtového rozvrhu pre vedenie účtovníctva,
- kontrolovanie správneho a úplného dokladovania účtovných dokladov pred ich zaúčtovaním v zmysle interných smerníc pre vedenie účtovníctva a obehu účtovných dokladov v kancelárii,
- porovnávanie výsledkov fyzickej inventúry s účtovnou evidenciou, nahlasovanie prípadných rozdielov inventarizačnej komisii za účelom ich usporiadania, vykonávanie agendy úhrad faktúr a výkon agendy pokladničnej služby v čase neprítomnosti pracovníčky, ktorá tento výkon realizuje.
Bratislava – mestská časť Staré Mesto
81000Ďalšie upresnenie: Štefánikova ulica, BratislavaProfil uchádzača
Predpoklady:
- vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov
- spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu
- ovládanie štátneho jazyka
- bezúhonnosť
Vzdelanie:
- vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
- znalosť všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä Ústavy Slovenskej republiky, zákona NR SR č. 16/1993 Z. z. o Kancelárii prezidenta Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov, zákona č. 55/2017 Z. z o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov, zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov, zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých predpisov v znení neskorších predpisov, zákona č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v znení neskorších predpisov,
- užívateľská znalosť práce s PC (Microsoft Office, Internet, IBM Notes),
- schopnosti a osobnostné vlastnosti: samostatnosť, svedomitosť a spoľahlivosť, komunikačné zručnosti.
- Žiadosť o zaradenie do výberového konania (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaná)
- Profesijný štruktúrovaný životopis (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný)
- Motivačný list (v listinnej podobe vlastnoručne podpísaný)
- Čestné vyhlásenie o bezúhonnosti (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
- Kópia dokladu o dosiahnutí požadovaného stupňa vzdelania alebo vyššieho stupňa vzdelania, ako je vysvedčenie, diplom alebo iný rovnocenný doklad; pri dokladoch o vzdelaní, ktoré vydala uznaná vzdelávacia inštitúcia podľa právnych predpisov členského štátu Európskej únie, štátu, ktorý je zmluvnou stranou Dohody o Európskom hospodárskom priestore a Švajčiarskej konfederácie alebo tretieho štátu, aj rozhodnutie podľa osobitného predpisu
- Čestné vyhlásenie o spôsobilosti na právne úkony v plnom rozsahu (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
- Čestné vyhlásenie o ovládaní štátneho jazyka (v listinnej podobe vlastnoručne podpísané)
- v listinnej podobe: V tomto prípade je potrebné, aby uchádzač uviedol v žiadosti a na obálku identifikátor výberového konania, na ktoré sa prihlasuje.
- v elektronickej podobe prostredníctvom portálu výberových konaní: V tomto prípade uchádzač neprikladá ako samostatné prílohy tie požadované čestné vyhlásenia, ktoré sú už súčasťou žiadosti o zaradenie do výberového konania v elektronickej podobe.
- bez autentifikácie (bez použitia eID karty): V tomto prípade je však uchádzač povinný doručiť služobnému úradu žiadosť a ďalšie požadované dokumenty aj v listinnej podobe najneskôr v deň výberového konania pred jeho uskutočnením, inak služobný úrad na jeho žiadosť neprihliadne. Povinnosť doručiť žiadosť a ďalšie požadované dokumenty sa považuje za splnenú dňom ich prevzatia služobným úradom.
- po autentifikácii (s použitím eID karty): V tomto prípade sa nevyžaduje doručenie žiadosti a ďalších požadovaných dokumentov služobnému úradu aj v listinnej podobe.
EurActiv